Návrat ke klasice

V této sekci zveřejňujeme zkušenosti více uživatelů dopingových látek. Každý osobní příběh je unikátní. Někteří teprve začínají, jiní jsou pokročilí uživatelé, někteří doping hájí, jiní litují, že kdy dopovali. Tyto příběhy by čtenářům měly poskytnout plastický obrázek, co reálně obnáší užívání AAS a jiných hormonálních látek. Naším cílem není tyto praktiky nijak podporovat, ale zároveň není naším cílem nic démonizovat a strašit zkratkovitými informacemi.


Návrat ke klasice


Nikdy jsem nebyl vyložený sportovec a nikdy jsem se ani nepřibližoval postavě, jakou bych si představoval. I když jsem tak nějak pořád sportoval, tak špatné stravování a celkově špatný životní styl vedl k tomu, že se má hmotnost stále zvětšovala. A zvětšovala se zvyšujícím se procentem tělesného tuku a řekl bych zanedbatelného množství svalů.


Střídal jsem thaibox, MMA, crossfit, fitko podle aktuální nálady a zalíbení, ale nikdy jsem se ani v jednou nezdokonalil, jak bych si představoval. Jak bylo dříve zvykem, střídal jsem „objemové“ fáze a „rýsovací“ fáze a eventuální přírůstky na svalech jsem dietou spolehlivě vymazal. Od jisté doby si na jídle hodně zakládal a i když jsem si pravidelně vařil, nosil krabičky a investoval do celého procesu spoustu energie a peněz, výsledek nic moc.


Zhruba před dvěma lety přišel zlom, kdy jsem se z klasických kulturistických mýtu (kuře,rýže,kuře,rýže…) přesunul k nízkosacharidovému stylu života, bohatému na tuky a kvalitní bílkoviny a konečně nastal zvrat a to v úbytku 20kg z mé hmotnosti. V té době už jsem se soustředil pouze na fitko a ostatní sporty jsem opustil. Vždy jsem se chtěl zúčastnit soutěže v kulturistice a nechal jsem se zlákat obrovským boomem v dostupnosti dopingu, který proběhl minulý rok.


Vidina postavení se na kulturistická prkna za krátký čas byla silnější a já jsem se rozhodl, že do toho půjdu. Samozřejmě to tak nemělo být, neměl jsem nacvičeno, nebyl jsem připravený atd., ale, šel jsem do toho. I kdybych náhodou připraven byl, tak kůra, kterou jsem podstoupil byla úplně mimo. Začal jsem methandienonem a postupně jsem prošel sustanonem, propionátem, trenbolonem, stanozolem a clenbuterolem. Na první cyklus nesmysl.


Ale kdo vám dnes dá nějaké ucelené info? Kde se dočtete co brát, jak brát, kolik brát eventuálně co kombinovat? Tím, že je informovanost nulová, jsou bohužel začátečníci odkázáni na to, co jim kde kdo řekne nebo co si přečtou na internetu. Pokud k tomu připočteme fakt, že vlastně nikdy na 100% nevíme, co za látku si vpravujeme do těla kvůli černému, nekontrolovatelnému trhu…


Po mé první soutěži jsem byl nucen na několik dlouhých měsíců opustit jak stravování tak dietu a z mých steroidových přírůstku nezbylo nic. To je daň za nepřipravenost. Ty roky práce se pár injekcemi dohnat prostě nedají!


Celá kulturistika se za poslední rok posunula do naprosto jiného levelu a mladí borci začnou brzy válcovat ty starší, ale otázkou je jak dlouho jim to jejich tělo dovolí. Protože si tento fakt uvědomuji a rád bych si ještě zasoutěžil a zároveň nechci být součásti tohoto masového sypání, hledám cestu ve formě jistých kompromisů a chci se více soustředit na detaily okolo jako je top jídlo a top suplementace, aby další kůra mohla být mnohem lehčí a zároveň ideálně nesla stejné nebo lepší výsledky.


Celé mé další snažení by se dalo shrnout jako „návrat k základům“. Jídlo mám rozdělené do několika denních fází se zařazováním i částečných půstů a naopak nasycovacím oknem. Sacharidy všeobecně držím do cca 150g sacharidů, bílkoviny kolem 160g + čisté aminokyseliny ze suplementů a tuky kolem 100g, spíš lehce přes. Zdroje jídla se snažím, jak se dá udržet z bio zdrojů a to v první řadě u masa, vajec a občasných mléčných produktů. Zbytek pro mě až tak důležitý v bio kvalitě není, ale tento základ budu držet jak budu moct.


Nechci se hnát do extra objemů, chci udělat pěknou, čistou formu bez nutnosti pak drasticky dietit. Nechci být oteklý „hardcore“ objemák a tomu budou odpovídat i látky v další kůře. Ještě v tom nemám úplně jasno, ale v principu testosterone propionát, rád bych zařadil nandrolone decanoate, pravděpodobně bude součástí cyklu stanozol a nějaké další látky, které se nedají naplánovat předem, ale budu jw upravovat podle reakce na to a to. Pohrávám si i s myšlenkou vyzkoušet momentálně velmi populární peptidy.


Trénuju momentálně formou splitu 2+1, dva dny bomby, den pauza. Do mimosoutěžního období mi tento systém tréninku parádně sedí. Komplet tělo jednou týdně procvičím a díky pár volným dnům v týdnu mám čas i na sebe a své okolí.